Ortodonti Nedir?

Ortodonti, kelime anlamı olarak “düzgün diş” demektir. Ortodonti, dişler ve yüzdeki uyumsuzluğun teşhisi, önlenmesi ve tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Ortodontinin amacı güzel bir gülüş ve görünüm sağlamak kadar çiğneme fonksiyonunu da eksiksiz sağlayacak bir kapanışı oluşturmaktır.

Ortodonti neden gereklidir?

Son yapılan çalışmalarda insanların karşılarındaki kişilerde ilk baktıkları bölgenin dişler olduğu belirtilmiştir. Gülme eylemi sosyal hayatımızın en önemli parçalarından biridir ve güzel bir gülüş ortodontik tedavi ile sağlanabilir. Kötü bir çene ilişkisi, çapraşık dişler ve bunlara bağlı olarak oluşan kötü ağız hijyeni ve dişlerin temizlenme zorluğu da yine ortodontik tedaviler ile giderilebilir.

Hastanın dişlerinin ve yüz görünümünün düzeltilmesi ortodontik tedavi amaçlarından yalnızca bir tanesidir. Bir diğer önemli amacı ise kalıcı bir ağız sağlığı oluşturmaktır. Düzensiz dişler daha fazla yiyecek artığı tuttukları için düzgün dişlerden daha zor temizlenirler ve bu nedenle daha çabuk çürüyebilirler. Dişlerin düzeltilerek daha kolay temizlenebilir hale gelmeleri, daha iyi bir ağız sağlığı için gereklidir. Ortodontik tedaviler, kapanışın iyi olmadığı ağızlarda, dişeti ve alveol kemiğinde (dişlerin dizildiği kemik) meydana gelen gerilimin ileride yol açabileceği dişeti hastalıklarını da en aza indirmeye yardım eder. Kazandırdığı estetik güzelliğin yanı sıra, iyi dizilmiş ve iyi çiğneyebilen dişlerin sağladığı sağlıklı bir beslenmeye ve sindirim düzenine yardımcı olur. Bu da sağlıklı bir vücut demektir. Kişilerin diş ve ağız sağlığının düzelmesi ve uyumlu bir yüz güzelliği elde edilmesi sonucu kendilerine olan güvenlerinin arttığını görmek ise ortodontik tedavilerin en mutlu edici sonucudur. Bir ortodontist için bundan daha büyük gurur olamaz.

Ortodonti Hangi Yaş Gruplarına Uygulanabilir?

Ortodontik tedaviler karma dişlenmenin başladığı 7-8 yaşlarından itibaren her yaş grubuna uygulanabilir. Ortodontik tedaviler için en uygun dönem büyümenin en aktif olduğu 10-13 yaş grubudur. Üst çenenin dar olması, alt çenenin önde olması gibi iskeletsel problemlerde hareketli apareyler ile tedavi daha erken yaşta da başlayabilir. Erişkin hastalar için şeffaf plak ile tedaviler, dişlerin arkasından tel tedavisi olan lingual tedavi ve normal metal tel tedavisine göre daha az görülen estetik braketler tercih edilebilir. Günümüzde çok sayıda erişkin hasta kliniğimizde tedavi görmektedir.

Ortodontik tedaviler ne kadar sürer?

Ortodontik tedaviler tedavinin şiddetine göre genellikle 12 ay ile sene ile 36 ay arası sürebilir. Bu süreyi ortodontistiniz hastayı muayene ettikten ve sizden istenecek röntgenleri görüp analizlerini yaptıktan sonra daha rahat söyleyebilir. İyi bir sonuç alınması ve belirlenen zaman aralığında tedavinin bitirilmesi için hastaların randevularını kaçırmaması, ağız hijyeninin iyi olması, braketlerini kopartmaması ve kullanabileceği yan unsurları (aparey takması, elastik takması vs.) çok iyi kullanması gerekmektedir. Aksi halde tedavi süresi uzayacak hem hasta hem doktor için zor bir süreç olacaktır.

Ortodontik tedavinin faydaları nelerdir?

Ortodontik tedavilerde ağrı olur mu?

Ortodonti tedavisinde braketlerin yapıştırılması, hareketli apareylerin takılması vs. gibi işlemler sırasında hiçbir ağrı hissedilmez. Braketler dişlere yapıştırılıp tel tedavisine başlandıktan sonra takip eden 2-4 gün boyunca dişlerde hafif sızlamalar ve ağrı görülebilir. Bu, dişlerin hareket etmeye başladığı anlamına gelmektedir. Bu ağrı ve sızlama birkaç gün içinde kaybolur. Tellerin yarattığı kuvvet sonucu oluşan ağrının azalması dişlerde hareket olmadığı anlamına gelmez, dişleriniz yine hareket halindedir. Tel takma işlemini takiben yaklaşık 1 hafta süresince yanak içlerinde ve dillerde küçük tahriş alanları meydana gelebilir. Yumuşak dokularınız bu yeni duruma hızlı bir şekilde alışır. Bu süre zarfında ortodontistiniz önereceği ilaç ya da jeller sürecin daha hafif geçmesi için yardımcı olabilir.

Diş Hekimlerimiz

Bize Ulaşın

Bize uzmanı olduğumuz ağız ve diş sağlığınızla alakalı soru ve sorunlarınıza çözüm bulmak için dilediğiniz zaman yazabilir veya kliniğimizi arayabilirsiniz.

Çalışma Saatlerimiz

Hafta içi: 9:00 – 21:00